Mini's

Minivolleybal
Volleybal is een teamsport voor jongens en meiden waar sportiviteit, plezier en groepsgevoel boven aan het prioriteiten lijstje staan. Sportief balvaardig worden en uiteindelijk punten scoren in de competitie! Dit is helemaal minivolleybal!

Minivolleybal of circulatie-minivolleybal (de officiële benaming volgens de NeVobo) is een op volleybal gebaseerd spel dat kinderen stapje voor stapje het volleyballen leren. Circulatievolleybal is een opleidingssysteem bestaande uit 6 niveaus die doorlopen kunnen worden van de leeftijd van 6 tot 12 jaar. Het idee achter circulatievolleybal is de spelers zoveel mogelijk te laten bewegen. Verder wordt vanuit een basisniveau dat bestaat uit vangen en gooien, gestructureerd gewerkt naar een eindniveau dat al behoorlijk vergelijkbaar is met seniorenvolleybal. Minivolleybal speel je vier tegen vier, veldafmeting verschilt per niveau en nethoogte is 2 meter.

Competitie
Na een half jaar trainen doen de kinderen mee aan een regio competitie. De wedstrijden zijn 2 keer per maand, op zaterdag, georganiseerd door de Nederlandse Volleybalbond NeVoB0. De miniteams hebben enthousiaste ouders nodig die samen de kinderen begeleiden tijdens de competitie. Per toerbeurt worden ouders ingezet voor het vervoer, was en het coachen.

Training
De mini’s van Volleybal vereniging Renswouw trainen op dinsdag avond. Binnen vereniging Renswouw zijn goede trainers om onze mini’s met plezier te leren volleyballen. De trainers worden intern begeleid door de vereniging.

Leeftijd
Kinderen van 6 t/m 12 jaar

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!