KOERSBAL & DYNAMIC TENNIS

Koersballen en Dynamictennis

Sportvereniging Renswouw (SVR) start 2 september weer met Koersballen en Dynamictennis in Sporthal de Horkhorst.

Koersbal
is van oorsprong een Australische sport en lijkt enigszins op “jeu de boules”. Omstreeks 1980 is de sport overgewaaid naar Europa. Bewegen is gezond en daarom wordt in het kader van ”Meer bewegen voor Ouderen ” steeds meer koersbal gespeeld. Koersbal is een balspel dat binnen wordt gespeeld op een mat van 8 bij 2 meter. Er spelen 2 personen tegen elkaar. De ene persoon met 4 zwarte en de andere met 4 bruine ballen. De bedoeling van het spel is , net als bij “jeu de boules ” om de ballen naar het witte doelballetje te rollen. De ballen rollen echter niet in een rechte baan , maar in een boog. Dit komt omdat het zwaartepunt van de koersballen niet in het midden zit.
Daardoor is koersbal leuk , maar zeker in het begin ook moeilijk. Iedereen kan het leren en zal gauw ervaren dat koersbal vooral een gezellig maar ook een verrassend spel is. Er is geen kracht voor nodig zodat iedereen gelijke kansen heeft.

Dynamictennis
is een relatief jonge racketsport geschikt voor iedereen vanwege het lichte materiaal waarmee gespeeld wordt. Het is gemakkelijk aan te leren en attractief voor alle leeftijden. Mannen en vrouwen spelen met en door elkaar. Omdat er gespeeld wordt met lichte materialen zijn blessures een uitzondering en is de sport op gevorderde leeftijd goed vol te houden.

Informatie:
We starten weer op donderdag 2 september om 15.00 uur in Sporthal de Hokhorst. Om 16.00 uur is er koffie en thee in de kantine. Alle materialen om Koersbal of Dynamictennis te spelen worden verzorgd door de SV. U hoeft alleen maar (binnen)sportschoenen en een goed humeur mee te brengen. De kosten voor deze sporten zijn € 3,00 per keer inclusief een kopje koffie of thee. Een 10-strippenkaart à € 25 is ook mogelijk. Uiteraard ook incl. koffie/thee.
Meer info: Christianne Geerdes [email protected] of 06-50263612. In de sporthal is Delja Pruis de coördinator van beide sporten. Bij haar kunt u per keer betalen of een strippenkaart kopen.